Saigon

Saigon, numera kand som Ho Chi Minh City ar dagens position. Vi har varit har sen tidigt igar och lamnar imorgonbitti. Med erfaranhet fran Hanoi hade jag inte alltfor hoga forvantningar pa staden men jag  ar faktiskt mycket positivt overraskad.

Tillskillnad fran i Hanoi sa finns det trottoarer har och  byggnader som inte bara liknar gamla skjul.  Som bonus finns har aven ett gang sevardheter. Igar korde vi en heldag pa stan med krigsmuseum, presidentpalats, notre dame katedralen och annat hippt. Idag har vi varit i Cu Chi-tunnlarna samt gatt pa stan. Imorgon bitti tar vi bussen mot Phnom Penh, huvudstad i Kambodja.

En lite utforligare version samt bilder fran Saigon kommer nog imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag är besviken och samtidigt väldigt glad! Att jag funnit dig såhär alltså.

Hoppas allt är väl. God jul lilla vän! Kram!

2008-12-22 @ 23:14:04
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com
Postat av: Simon

Besviken? Du borde vara overlycklig att du far lasa om mig. Allt ar val men nagon julstammning bjuds det inte pa i Kambodja kan jag tala om. God jul o ha det sa bra!

2008-12-23 @ 09:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0