Bilder fran Koh Tao

Jag kanner att jag var lite dalig med rapportering fran den otroligt trivsamma on Koh Tao. Nu var det ett tag sen vi var dar men jag hittade lite bilder jag missat att ladda upp sa har kommer dom.

Vi kom till KT med siktet installt pa att lara oss dyka och sa blev det. Fran borjan var det tankt att ta dykcertet sa tidigt som mojligt pa resan men efter att ha hort att det overlagset billigaste stallet att gora det pa var KT sa blev det sa. Pa tex Koh Lanta skulle dom ha ca 14 000 baht for kursen medan vi nu pa Koh Tao fick det for 8500 och da fick vi aven kanonfrascht boende i fyra natter samt frukost. Gissa om vi var nojda. Vi fyra bildade en egen grupp vilket ocksa var otroligt gott, hela kursen givetvis pa svenska, man vill ju inte slita ut sig i onodan. Tillsammans med var instruktor Clarence HG Kugelberg (ni laste ratt) hade vi nagra kvalitativa dagar ute pa havet. Clarence som flytt Sverige for 12 ar sedan och darefter aldrig varit dar igen var en skon prick. Vi misstanker att han flyr svenska myndigheter men det ar ju bara spekulationer, har vi utlamningsavtal med Thailand? Herr Kugelberg var overlag en mycket bra larare men tog kanske det hela lite for oseriost. I nyborjarkursen vi gick som heter Open Water far man ga ner pa maximalt 18 meters djup, vi var nere pa narmare 30 vilket resulterade i nasblod for min del men Clarence gav mig ett piller och sa att det var normalt.

1. Jag o Johan pa dykarbaten
2. Jag snorklar
3. Jag kollat djupet infor lite klipphoppning
4. Jag dansar pa den galet risiga baten till Koh Tao
5. Grabbagrabbarn



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hah, man får vad man betalar för käre vän. Kul att läsa det du skriver. Sköt om er!

2009-02-22 @ 21:25:00
URL: http://www.backpacking.se/mjan103

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0